De aluminium Mazda FC3S RX7 Turbo II-remklauw is aanzienlijk lichter dan de gietijzeren Volvo 240 remklauw, heeft een groter remblokoppervlak en het voordeel van een grotere remschijf zorgt voor een ideale conversie op een Volvo 240.
Een kortere remweg en de mogelijkheid om herhaaldelijk te remmen vanaf hoge snelheid, ronde na ronde, gemakkelijk verkrijgbare remblokken en het gebruik van een standaard Volvo 740 Turbo remschijven zijn enkele van de voordelen.
De Mazda remklauw heeft slechts één remleiding waardoor ontluchten een eenvoudiger proces is.
Twee van de voorste rempoorten in het remverdeelblok moeten worden geblokkeerd met pluggen.
Standaard Volvo 240 flexibele remleidingen kunnen worden gebruikt en korte harde leidingen van de remklauw naar de veerpoot kunnen worden gebruikt met een kleine aanpassing/vervorming.
De 740 schijven moeten worden aangepast voor gebruik met deze conversie. De tapeindgaten in de rotor moeten worden vergroot om de grotere diameter van de tapeinden van de 240 naaf te kunnen gebruiken.
Extra onderdelen die nodig zijn voor deze conversie:
- Mazda RX7 FC3S (Turbo II/Series IV 5 stud modellen) remklauwen met korte harde leidingen.
- 4x M12 x 1,75 40mm gewone dopschroef (inbegrepen in RD5002029DVS)
- 4x M12 x 1,25 40mm reguliere zeskantbout (inbegrepen in RD5002029DVS)
- M12 veerring (inbegrepen in RD5002029DVS)
- Plug remverdeelblok
- Volvo 740 Turbo remschijven. 22 mm dik, 287 mm (11,25") dia.
- Remblokset